Rèngsè mapag taun anyar
2013, dua sobat anu geus lila teu kapanggih saentas lulus ti SMP, Uhro jeung
Umar sosonoan di lemburna. Uhro, ceuk ukuran dunya mah, kawilang sukses,
hareupeun jeung tukangna ngaranna rèmbèl ku gelar akademik, atuh usahana anu
dijalankeun ku pamajikanana ogè maju, imah kolot jeung mitohana diwangun, malah
beunang disebutkeun pangagrèngna. Anak-anakna maju, nu dua geus gawè di
pausahaan luar nagri anu dua deui keur tolab èlmu di luar nagri. Basa keur taun
anyar kamari sakabèhna ngumpul di imah aki jeung ninina. Ah, pokona mah
kulawarga Mang Ahyad tèh (bapana Uhro) tèh ngajelegedeg jadi kulawarga anu
dipakasèrab di lembur èta mah.
Umar mah, hirupna teu
jauh di Bogor, èstu ulukutek di lembur. Saentas lulus kuliah tèh ngalamar di
salah sahiji pausahaan di Bogor, teu beunang disebutkeun jamuga, ka kantorna
cukup kana motor anu geus taunna ogè taya catetanana. Imahna basajan, alus
henteu gorèng henteu. Anak-anakna sarua opat, anu dua jadi guru, nu saurang
keur kuliah di paguron nagri luhur di Bogor, nu bungsu mah, milih masantrèn. Ku
Bapana kungsi ditanya, kunaon milih masantrèn. Jawabna tèh basajan, bisi ema
jeung bapa maot taya anu bisa ngaji jeung ngadu’akeun. Ukur sakitu, teu kurang
teu leuwih.
Teuing pèdah Kang Uhro mah sapopoèna jeung jalma modern
atawa mèmang hirupna remen di luar nagri
kitu ogè anak-anakna. Sawaktu anak-anaka kapanggih jeung bapana tèh, ukur
ngomong Hai Dèd, kitu ogè ka sobatna, Umar, ukur ngulangkeun leungeun. Malah
basa anakna Umar anu opat sina nyium leungeun Umar sakumaha anu diajarkeun ku
Umar ka anak-anakna, Uhro mah, rada bibirigidigan, siga anu jarijipen.
“Sorry euy, di kulawarga
kuring mah, tara kikituan tèh?’ tèmbal Uhro, basa ditanyakeun ku sobatna Umar
tèa. Derekdek wè Uhro nyarutakeun yèn di imahna mah, beunang disebutkeun
demokratis pisan, kaasup urusan agama.
Rèk milih agama anu teu sarua jeung kolotna ogè, teu jadi pasualan. Nu penting manèhna bisa
hirup macakal, ngarasa bungah.
“Tah diantara anu opat
tèh, anu sarua jeung kuring sarta indungna ngan ukur nu cikal,”pokna tèh,
èntèng pisan. Puguh wè, Umar mani
ngajenghok, tètèla sobatna tèh geus robah pisan. Padahal keur di SMPna,
pangdipikanyaahna ku guru-guruna tèh. Salian ti pinter dina urusan pelajaran
sakola manèhna tèh kawèntar jago ngaji rajin ka madrasah jeung remen ngawakilan
lemburna lamu musabaqoh. Naha pèdah manèhna kawin jeung urang bulè kitu,
nepi imahna nganut dèmokrasi samodèl
kitu, kaasup urusan agama?
Padahal indung manèhna
jeung indung Umar, sarua sapangajian, sarua “galak”na dina ngadidik anak,
hususna dina urusan shalat. Mangsa indungna aya kènèh, sok remen nyaritakeun
yèn Indungna Uhro mah nepi nyeprèt ku nyèrè lamun Uhro teu daèkeun ka masigit.
Lamun kitu mah teu anèh mangsa, Mang Ahyad, bapana Uhro remen ceurik di imahna,
yèn incu-incuna geus teu daèkeun nyium leungeun aki-ninina, tanda ngahargaan ka
nu jadi aki. Sumawonna, daraèkeun ngalabring ka masigit mah.
“Bagya rasana lamun
indit ka masjid tèh babarengan jeung anak incu.”pokna tèh bari nyusutan
cipanon. Umar teu wanieun balaka, yèn lamun incu-incuna tèh agamana teu sarua
jeung aki-ninina. Teu salah-salah teuing tah, omongan anak bungsuna mangsa rèk masantrèn,
yèn ambèh bisa ngaji jeung ngadu’akeun lamun indung bapana geus taya dikieuna. Tiap
jalma mèmang geus milih jalan sorangeun sèwang-sèwangan, teu bisa dipaksa-paksa
kudu ka dinya. Ukuran kasuksèsan ogè kumaha ceuk pamanggihna, aya anu boga
pamadegan nu penting anakna bisa gawè hirup macakal, imahna alus, sigrong,
urusan ka mana manèhna mangèran, teu jadi ukuran. Aya ogè urusan anak, nu
penting bisa mandiri, tapi agama nomet hiji, teu meunang ninggalkeun kawajiban,
komo nepi pindah agama mah. Teu saeutik anu lolongsèran sangkan ulah
ninggalkeun tali paranti karuhun, budaya jeung basana, tapi loba anu teu paduli
sama sakali. Teu langkung, bade kamana
jeung numana. Kawas Uhro jeung Umar./Tina Jurnal Bogor
Tidak ada komentar:
Posting Komentar